Wednesday, April 6, 2011

Free download, must-read: "Constructing an indicator system or scorecard for higher education"

Tài liệu ấy ở đây.

Một tài liệu xuất sắc cho những ai đang làm trong lãnh vực quản lý giáo dục đại học nói chung, và đánh giá chất lượng nói riêng.

Tôi bận quá nên không có thời gian để viết lời giới thiệu, nhưng các bạn có thể đọc tạm phần giới thiệu trên trang web của IIEP, nơi cung cấp tài liệu nói trên, dưới đây. Tất nhiên là bằng tiếng Anh.

Và mong nhận được những trao đổi của các bạn, đặc biệt là các học viên lớp cao học đo lường - đánh giá.
--------------
In order to respond to growing demand, higher education systems are diversifying and reforming themselves. Their expansion involves a rapid transformation of institutional frameworks, educational offers, and teaching practices, but also modes of governance. In particular, in exchange for more autonomy granted to higher education institutions, public authorities are requesting these institutions to develop their own policies and engage in strategic planning, and to demonstrate the results achieved.

Higher education institutions are therefore obliged to strengthen their management capacity, as well as their information systems and monitoring tools. Within this context, an indicator system is becoming an indispensable management and communication tool. What is the best way of developing an indicator system for higher education? This publication represents a useful methodological guide to help education planners realize an indicator project. It shows how to proceed by methodological steps, by establishing a clear link between the context in which an indicator system is based and its objectives stratégiques et de démontrer les résultats obtenus.

No comments:

Post a Comment